ecbo - expertisecentrum beroepsonderwijs

Kenmerken deelnemers en leerprocessen

Leerprocessen

01-05-2012

Speuren in de ‘black box’

Leren, daar draait het allemaal om in het (beroeps)onderwijs. Dat is het kernproces. Vervelend alleen is dat we maar moeilijk greep kunnen krijgen op dat proces.

Situering van leren

01-12-2012

Leren kun je (bijna) overal

Leren, vooral leren voor een beroep, is meer dan alleen kennis opdoen. Je moet die kennis ook kunnen toepassen samen met je vaardigheden en attitudes.

Cognitieve dimensie van leren

01-10-2016

Begrijpen hoe de leerling begrijpt

De cognitieve dimensie van leren: processen als informatieverwerking, aandacht, concentratie, waarneming, geheugen en inzicht. Hoe houd je daar zo goed mogelijk rekening mee als docent?

Affectieve dimensie van leren

01-05-2012

Leren met een goed gevoel

Hoe steekt het precies in elkaar, de link tussen ‘affecten’ - de subjectieve belevingswereld van de leerling – en het leerproces? En hoe krijg je er vat op als docent?

Sociaal kapitaal in het mbo

01-02-2013

Investeren in relaties en netwerken

Ieder mens is via sociale relaties verbonden met de omgeving. Omdat sociale relaties belangrijk kunnen zijn voor het bereiken van doelen, kun je deze zien als een vorm van kapitaal. Dit wordt ook wel sociaal kapitaal genoemd.

DE VERSCHILLENDE THEMA'S

1. Onderwijsstelsel, wetgeving en beleid

Onderwijsstelsel, wetgeving en beleid

2. Leerwegen en deelnemersstromen

Leerwegen en deelnemersstromen

3. Kenmerken deelnemers en leerprocessen

Kenmerken deelnemers en leerprocessen

4. Kenmerken arbeidsmarkt

Kenmerken arbeidsmarkt

5. Samenwerking

Samenwerking

6. Curriculum en/of leerinhouden

Curriculum en/of leerinhouden

7. Pedagogisch didactisch en leeromgeving

Pedagogisch didactisch en leeromgeving

8. Beoordeling en examinering

Beoordeling en examinering

9. Organisatorische condities

Organisatorische condities

10. Professionalisering en scholing van opleiders

Professionalisering en scholing van opleiders

1. Onderwijsstelsel, wetgeving en beleid

Onderwijsstelsel, wetgeving en beleid

2. Leerwegen en deelnemersstromen

Leerwegen en deelnemersstromen

3. Kenmerken deelnemers en leerprocessen

Kenmerken deelnemers en leerprocessen

4. Kenmerken arbeidsmarkt

Kenmerken arbeidsmarkt

5. Samenwerking

Samenwerking

6. Curriculum en/of leerinhouden

Curriculum en/of leerinhouden

7. Pedagogisch didactisch en leeromgeving

Pedagogisch didactisch en leeromgeving

8. Beoordeling en examinering

Beoordeling en examinering

9. Organisatorische condities

Organisatorische condities

10. Professionalisering en scholing van opleiders

Professionalisering en scholing van opleiders
Zoeken
Geef uw mening over de Canon

ALLE ARTIKELEN