Geef uw mening over de Canon beroepsonderwijs.
ja
/
nee
Home
Over deze canon
Thema's
Contact
Login
Username
Password
Login
Geef uw mening over de Canon
CONTACT
Heeft u vragen of opmerkingen over deze website dan kunt u contact opnemen met het expertisecentrum beroepsonderwijs
ecbo (Locatie Utrecht)
t.a.v. Regina Petit
Postbus 19194
3501 DD Utrecht
Tel. 030 296 04 75
Contactformulier
ALLE ARTIKELEN
21ste-eeuwse vaardigheden in het mbo
Actoren in het middelbaar beroepsonderwijs
Affectieve dimensie van leren
Beoordelen van leren
Beoordeling bij praktijkleren
Beroepsonderwijs internationaal
Boundary crossing: leren met en van ‘de ander’
Burgerschapsonderwijs in het mbo
Cognitieve dimensie van leren
Creëren van een motiverende leeromgeving
Curriculumontwerp
De derde leerweg
Doelgroepen van volwasseneneducatie
Doorstroomroutes in en rond het mbo
Drievoudige kwalificatie
Duurzame inzetbaarheid van laaggeschoold personeel
Duurzame onderwijsontwikkeling
ECVET als bijdrage aan Leven lang leren
Effecten van volwasseneneducatie
Examens Nederlands in het mbo
Examineren in het mbo
Gedeeld leiderschap in docententeams
Handelingsdilemma’s in het beroepsonderwijs
Hybride leeromgeving in de techniek
Instructeurs: verzorgers van de praktijkcomponent in het mbo
Kiezen voor een technische mbo-opleiding
Kritisch reflectief teamgedrag
Kritische denkvaardigheden van mbo-studenten
Kwalificatiestructuur van het mbo
Leerprocessen
Leeruitkomsten in het mbo
Leren en participeren
Levensloopeffecten van beroepsgericht onderwijs
Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
Makersonderwijs in het MBO
Mediawijs ict-gebruik
Motiveren van studenten
Nieuwsgierigheid als prikkel tot leren
Omgaan met verschillen
Onderwijspedagogische visies van mbo-docenten
Ontwerpen van innovatiewerkplaatsen (IWP’s)
Opleiden van docenten in het mbo
Organisatie, bestuur en beleid
Organiseren van onderwijs aan volwassenen
Ouderbetrokkenheid
Ouderbetrokkenheid bij loopbaankeuzes
Passend onderwijs
Portfoliogebruik in het mbo
Professionele leergemeenschappen
Regionale samenwerking
Rekenen in het mbo
Rolverdeling in teams
Samen werken aan volwasseneneducatie
Samenwerking in docententeams
Sectoren, leerwegen en niveaus
Seksuele diversiteit in het beroepsonderwijs
Situering van leren
Sociaal kapitaal in het mbo
Sociale media en netwerken
Sociale netwerken als kans en obstakel
Succesvol differentiëren
Taalbewust lesgeven op het mbo
Teamleren en teamgericht HRM
Toelatingsbeleid van mbo-instellingen
Transitie van mbo naar hbo
Transitie van vmbo naar mbo
Vakmanschap in het mbo
Vergroten van studentbetrokkenheid
Voortijdig schoolverlaten
Voortijdig schoolverlaten in het mbo
Vruchten plukken van peer support
Werkplekleren
Zelfgestuurd leren
Zij-instroom in het mbo: PDG-trajecten
Zorgen voor ‘werkzame’ opleidingen