skip to Main Content
  • Categorie

  • Sorteer op

Hybride leeromgeving in de techniek

Student als leergierige ‘werknemer’

Studenten willen onderwijs dat uitdaagt. Dat betekent: geen traditionele leeromgeving, met een leraar voor de klas. Techniekstudenten in het bijzonder knappen daar vaak op af.…

Lees Meer

Zelfgestuurd leren

Van ‘laissez-faire’ naar ‘leren leren’

Adolescenten kunnen nog niet goed plannen, stelt neuropsycholoog, hersenonderzoeker en auteur Jelle Jolles. Een boodschap die het mbo lichtelijk in verlegenheid brengt. Immers, kwalificatiedossiers vragen…

Lees Meer

Omgaan met verschillen

‘Maatwerk’ leveren in de dynamische onderwijspraktijk

Het is een van de kern-ambities van het middelbaar beroepsonderwijs: iedere student volgt zijn eigen weg naar (beginnend) vakmanschap. Aan de onderwijsinstelling, maar vooral aan…

Lees Meer
Back To Top